GoodGame Disco

recenze hry GoodGame Disco

Již celou řadu let milují lidé diskotéky. Obzvlášť mladí se chtějí bavit v těchto hudebních podnicích. Ve hře Disco od Goodgame Studios máte jedinečnou možnost ovládat vlastní diskotéku. Myslíte si, že dokážete dovést podnik k prosperitě a úspěchu? Zvládnete ho proslavit a naplníte nadšením všechny zákazníky? O tom se můžete zkusit přesvědčit sami v této zajímavé simulaci. Co od hry lze očekávat se pokusíme shrnout na následujících řádcích a na konci stručně zhodnotíme, jestli má cenu se do hry vůbec pouštět.

Od začátku máte k dispozici různé nápovědy, abyste zjistili, jak se hra ovládá a co se vlastně kolem vás děje. První věc, kterou každá diskotéka bezpodmínečně potřebuje, je hudba. Zařiďte tedy vše podstatné kolem hudby a dále se věnujte připravování dalších potřebných věcí. Nemůže chybět alkohol, který obstará šikovný barman, jenž dokáže namíchat nejrůznější chutné koktejly. Máte k dispozici vždy ty nejlepší a nejučenlivější pracovníky, kteří postupně dostávají možnost učit se nové věci, jelikož většinu neznají hned od úplného začátku. První zvědaví návštěvníci začnou přicházet a můžete tedy uspořádat opravdu skvělou párty. Na připravování nápojů musíte chvíli počkat, protože se neudělají během jedné vteřiny, což vypadá poměrně realisticky. Bez nápojů by se návštěvníci vašeho klubu určitě nebavili a pravděpodobně by brzy odešli, což nemůžete potřebovat, pokud se v tvrdém světě diskoték chcete prosadit a získat si dobrou pověst.

Nezbytností je vyhazovač stojící u dveří, kdyby došlo ke konfliktu. Existuje též celá řada vyznamenání, jež můžete za úspěšně absolvování některých zadaných úkolů obdržet. S přicházejícími návštěvníky se dá různě dále pracovat. Můžete jim tak zahrát píseň na přání, zakoupit lahodný drink nebo jednoduše vyhodit z podniku. Plňte přání zákazníků a zlepšujte svůj nově vybudovaný podnik. Nezapomeňte uklízet špínu, jinak nebudete mít místo na další věci. Postupně se vám začnou odemykat nápoje a hudba, přičemž jejich vývoj a příprava může trvat podstatně delší dobu, než u těch základních variant. Hledání nových a nových variant tedy bude dalším motorem vašeho snažení, protože kdo by nechtěl objevit ty nejlepší věci, které se ve hře skrývají pro ty nejkvalitnější hráče pod sluncem.

Bez české lokalizace byste se sice možná obešli, ale pro někoho to může být další plusový bod, protože se nemusí zabývat překladem. Jakmile vyberete z nabídky některou hudební produkci, okamžitě se rozezvučí na celou místnost a uslyšíte jí i vy. Kromě hudby také lze zaslechnout všechny potřebné zvuky okolí. Graficky hra vypadá opět poměrně dobře, takže si v podstatě není na co stěžovat. Důležitou funkcí je zoom, kdy si můžete přibližovat nebo oddalovat hrací plochu pro větší přehlednost. Jediným problémem týkajícím se grafiky může být náročnost na počítač, ale to se klidně dá vyřešit zhoršením detailů, čímž by se vašemu počítači mělo poměrně hodně ulevit. Dobré věci ale ještě nekončí, protože dalším suprovým nápadem je možnost zahrát si společně s kamarády, kteří vás mohou navštěvovat. Můžete tedy soutěžit s kamarády o nejlepší vytvořenou diskotéku. Celkově se hra Disco dá označit za poměrně povedenou a jelikož v oboru diskoték nemá příliš konkurentů, rozhodně stojí za doporučení. Jestliže si myslíte, že zvládnete všechny činnosti ohledně vedení podniku, nebo to prostě jen chcete vyzkoušet, abyste věděli, jak se to dělá, neváhejte a zkuste si hru od autorského týmu Goodgame Empires.